Selånger SK

  • Selånger SK
  • Herr
  • Dam
  • Utvecklingslag
    • Herr Utveckling
    • Dam Utveckling
  • Ungdom
      • P09
      • P10
      • P11
      • P12
      • P13
      • P14
      • P15
      • P16
      • P17
      • P18
      • P19 fotbollsskola
      • F10
      • F11
      • F12
      • F13
      • F14
      • F15
      • F16
      • F17
      • F18
      • F19 fotbollsskola
      • Fotbollsskola
  • Selånger Vårcup
  • Sponsorer
  • Logga in
Selånger SK

Fyll i din e-post så skickar vi ett mejl med en länk där du kan sätta ett nytt lösenord.

Mejl skickat!

Vi har skickat ett mejl till din e-postadress med en länk där du kan sätta ett nytt lösenord.

Sätt ett nytt lösenord för

Länken har redan använts för att sätta ett lösenord.
Länken är endast giltig i 7 dygn.
Oj då, du har klickat på en gammal eller bruten länk.

Lösenord sparat!

Logga in Tillbaka till inloggning Glömt lösenordet?

 

 
Hem Nyheter Våra lag Kalender Dokument Om föreningen Kontakt Uthyrning/ Folkets hus mm
Folkets Hus Bokningar Folketshus IP-skogen Förråd
Medlemsskap Avgifter och åtaganden Belastningsregistret Vaktmästarna Planer och cafeteria
Cafeterian Selånger IP Konstgräs 9-manna Konstgräs 5-manna Fältet 9-manna mot vattne Fältet 7-manna mitten
Ungdomskommittén
Protokoll Materialbehov Beställning av Vimplar
Produktförsäljning
Beställningsformulär
Instagram Facebook YouTube ........................ Vårcupen 2023 Bli medlem SvFF Medelpads FF LiveFotbollOnline

Protokoll

Nästa UK-möte 27/3

Kl.18.30 den 27/3 är det dags för nästa UK-möte. Vi håller till i cafeterian på IP. Välkommen!


Ungdomskommittémöte

Information från de två första mötena som ungdomskommittéen har haft är följande:

 

  • Frågan om utrustning såsom bollar, koner och västar togs upp och den lyftes till styrelsen för beslut. Även matchtröjor diskuterades. En inventering av ovanstående kommer att göras under våren för att få en överblick över vad som behöver köpas in.
  • Större insyn i föreningens ekonomi var ett ämne vi diskuterade. Det uppstår lätt rykten när man inte vet hur det ligger till. Det lyftes till styrelsen och en överblick över de stora posterna i föreningen såsom kostnader, intäkter, sponsring, bidrag mm kommer att redovisas på hemsidan som man då ska kunna se via sin inloggning. Även protokollen från styrselsemötena kommer att läggas ut under en egen rubrik/flik.
  • Fotbollsskolans tränings- och medlemsavgifter diskuterades. Vi beslöt att ge som förslag till styrelsen att ta bort träningsavgiften på 400kr och bara ha kvar medlemsavgiften. Styrelsen tog även beslut kring detta på styrelsemötet den 1/9.
  • Vi pratade länge och väl om hur man kan stärka föreningskänslan i Selånger. Ett förslag var att prata med A-laget och planera upp 2 veckor under våren och 2 veckor under hösten när A-lagsspelarna kommer på våra ungdomsträningar och är med och visar övningar mm. Det tror vi skulle uppskattas av våra ungdomar. 
  • Aktivitetsstödet kom det upp frågor om. Vart tar det vägen. Frågan ställdes till styrelsen och Magnus Forss kommer på nästa UK-möte den 23/10 och berättar om aktivitetsstödet, vad intäkterna från försäljning av föreningsrullen, restaurangchansen mm används till.
  • Som förening har vi tre stora arrangemang som vi arrangerar och som resulterar i arbeten för lagen. Hur långa och hur många arbetspass det innebär för lagen diskuterades. Även att när schemana är lagda inför varje arrangemang kan man ha dem på hemsidan så att man lätt kan byta pass även med någon från ett annat lag om det skulle passa.
  • Vi vill även fortsättningsvis ha ett informationsbrev som tidigare år skickats ut alternativt ett möte inför varje säsong där föreningen lägger fram vilka förväntningar som finns, avgifter, försäljning, divisionsspel mm. På så sätt tror vi att när det tydliggörs tidigt inför säsongen så vet man som förälder och spelare vet vad som förväntas av en och även tvärtom, vad som förväntas av föreningen.
  • Även ett uppstartsmöte för tränarna var önskvärt att ha inför varje säsong.

Så här kommer informationen från UK att se ut efter varje möte. Sedan kan ni läsa styrelseprotokollen och se vilka beslut som togs kring det som UK lyft.

 

Nästa möte är den 23/10 kl.18.00 i cafeterian på IP. Välkommen att delta med en representant från varje lag.

 

Vid tangentbordet

Anna Lundberg (ungdomskommittéen)


Anteckningar från UK-mötet 23/10-13

Minnesanteckningar från UK-mötet:

 

  • varje lag har ett ansvar att hålla sin lagsida uppdaterad. Detta för att underlätta för kansliet när de gör listor över medlemmarna etc. Se till att det är uppdaterade mailadresser, telefonnr mm.
  • ungdomskommittén har tagit på sig att prata med kansliet att de skickar ut scheman över arbetspass gällande Drakcupen och Selånger marknad tidigare än vad som görs idag så att lagen i sin tur kan maila ut till sina föräldrar. Samt att alla scheman över arbetspassen läggs ut på hemsidan så att man som förälder har möjlighet att byta med varandra (även med andra lag) om arbetspasset inte skulle passa.
  • Urban Danielsson tog på sig ansvaret att skicka ut en excelfil till kansliet som i sin tur mailar ut till alla ungdomslag där ansvarig i laget fyller i vilka tröjor man har för tillfället och vilket behov som finns. Listorna ska vara ifyllda och inskickade till kansliet senast 1/2-14. Detta för att vi lättare ska kunna se över tröjinventeringen och eventuellt inköp.
  • PDF-filer ska göras och läggas ut på hemsidan hur rollerna i ett lag ser ut. Detta för att tydliggöra vad de olika rollerna innebär och för att man som nybildat lag ska få en hjälp att komma igång.
  • önskvärt vore att få till en uppstartstäff både för samtliga ledare och tränare i respektive ungdomslag. Förslag för detta möte bör ske i början av 2014. UK återkommer om detta.
  • Magnus Forss informerade kort om ekonomin i föreningen, aktivitetsstödet samt försäljningsförtjänsterna till respektive lag. Lagen signalerade att de vill ha bättre och snabbare återkoppling angående förtjänsten på sin försäljning till sitt lag.

Nästa möte blir torsdag den 21/11-13 i cafeterian Selånger IP.

 

                           Välkommen hälsar Anna Lundberg


Anteckningar från UK-mötet 21/11-13

  • Det togs upp igen att protokollen från styrelsemötena ska läggas ut på hemsidan så att inloggade medlemmar kan läsa dem.
  • Vi diskuterade kring upplägg av fotbollsskolan för de allra yngsta i vår förening. Föreningen bör kalla till ett föräldramöte via hemsidan inför säsongen och informera om hur upplägget ser ut.
  • För att ansvariga lag inför gruscupen inte ska behöva börja med att städa inför den så vill vi införa en "vårstädardag" för föreningen där man går igenom och städar kiosker, omklädningsrum, ytterområden dvs så att det är snyggt inför både cupen och den stundande säsongen. Det skulle även stärka föreningskänslan att alla är på IP och jobbar tillsammans en dag och sedan avslutar med korv- och hamburgegrillning.
  • Förslag kom också på att flytta röda kiosken som idag står mitt emellan grus- och konstgräsplan till det andra röda förrådet som står vid 11-manna planen. Det förrådet borde även tas bort, fyller ingen funktion vad vi vet.
  • Önskemål om dator och skrivare till tränarrummet las fram för att underlätta för tränarna.
  • Lagen hjälper gärna till med bemanning på A-lagsmatcherna i kiosken, inträde och bollkallar/lisor. Vad det gäller bakning så har ett flertal lag påtalat att de inte ställer upp med bakning till nästa säsong.
  • Urban Danielsson kommer att maila listor till kansliet gällande tröjinventering. Vänligen fyll i listorna så snart som möjligt så att vi får en överblick över hur det ser ut.
  • Karin Olsson återkommer kring hemsidan på vårt nästa möte.
  • Inför nästa möte skulle även Urban Danielsson göra utkast gällande vilka roller som finns i ett lag och vad de innebär. Detta för att underlätta och informera för nya lag.
  •  Önskemål kom om att sätta upp porträtt av dam- och herrlagen i korridoren utanför omklädningsrummen samt en ny pokalhylla ovanför fönstren i cafeterian.
  • Förråden för lagen måste ses över så att de fördelas jämnt och rättvist efter storleken på lagen.
  • Matchlistor och träningslistor ska sättas upp i korridoren utanför tränarrummet. Kansliet ska kontaktas för detta.
  • Vi vill att kansliet informerar om vilka olika roller var och en har så att man lättare vet vem man ska kontakta när man har ett ärende.
  • När kansliet får information om tränarutbildningar vill vi i UK att de läggs ut på hemsidan så att berörda i lagen kan anmäla sig.

 

Nästa möte blir 23 januari 2014 kkl. 18.30 i cafeterian på IP.

 

Välkommen!

hälsar Anna genom UK. 


Anteckningar från UK-mötet 23/1-14

* trots tidigare uppmaningar om att lagen själva måste uppdatera sin egen hemsida med färska uppgifter kring spelare, ledare, tränare mm så sker det inte vilket ger ett enormt merarbete för kanslipersonalen. * lagledaren/föräldrarepresentanten håller koll på sitt lag gällande föreningsrullen och att ALLA beställer minst det man som medlem måste, nämligen 2 balar. Om inte alla i laget har beställt så fyller lagledaren/föräldrarepresentanten i listan så att den blir komplett och skickar in för beställning. Beställningsblanketten ska fortsätta att ligga online men att varje lag håller koll på sin beställning. Så fort en beställning är klar kan man öppna upp för nästa beställningsformulär så att man kan lägga in inför nästa om man vill. Detta blir också ett utmärkt verktyg för lagledaren/föräldrarepresentanten att hålla koll på hur mycket ens lag tjänat från försäljningen. * Anna tar upp med styrelsen kring vem som ansvarar för inköp. Bollagret måste ses över. Många lag behöver bollar men även västar och koner. * funderingar kring en vårstädardag/fixardag kom upp. Vi planerar vidare kring det på nästa möte. * Mattias Byström F 04 har anmält Selånger till S2S. En webbsida där man som tränare kan gå in och få uppslag till övningar att använda på träningarna. Mattias står som administratör just nu men ska kontakta Patrik Wiksten så att någon annan tar över den rollen. Jättebra att vi är med iallafall och har möjligheten att använda oss av det. * önskvärt att få en dator till tränarrummet. Det skulle underlätta enormt att som tränare kunna lägga in närvaron, printa ut övningar från tex S2S mm. Urban Danielsson kan fixa en plattskärm som någon har en " burk" över säg gärna till. Nästa UK-möte blir torsdag 27/2 kl 18.30. Väl mött! Anna Lundberg UK

Minnesanteckningar från UK-möte 27/2-14

* travparkeringsjobbet togs upp. Stina lägger ut nytt bemanningsschema på hemsidan för 2014. Det är P och F 00 samt PF 01 som bemannar 2014. * Urban mailar Stina att lägga ut som nyhet på hemsidan och kallar alla materialare för genomgång av förråden. Obligatoriskt att en från varje lag kommer. förråden ska städas och diskutera ev byten av förråd. De måste anpassas för hur många spelare man är i laget. * Vi beslutade om att sälja föreningsbiljetten även i år men under mer ordnade former. En ansvarig från varje lag hämtar sitt lags antal biljetter hos Stina på kansliet och redovisar sedan tillbaka till Stina. Troligtvis blir det två biljetter per spelare som ska säljas. Biljetterna kostar 100kr/st. Detta gäller lagen 07-99, alltså 14 lag. Nyheten kommer att publiceras på hemsidan i början av april. * Selånger FK behöver en " evenemangsgrupp" som håller i diversearbetare arrangemang under året. Anna mailar ut och kallar en från varje lag som håller i detta. Det som ligger närmast i tiden är en vårstädardag med avslutande pub/danskväll i början av maj. * Anna gör en kostnadskalkyl gällande inköp av nya matchtröjor till ungdomslagen och presenterar det för styrelsen på nästa styrelsemöte. Nästa UK-möte blir 27 mars cafeterian IP. Välkommen!

Minnesanteckningar från UK-mötet 27/3

* Information från styrelsen är att vinsten från hushållsrullen går direkt till föreningen pga det ekonomiska läget. Ev tillgodohavanden betalas inte ut. * Stina ska tillsammans med Carin Olsson PF01 göra bemanningsschema för ungdomslagen gällande A-lagets hemmamatcher. * Mima foto presenterade upplägget inför fotograferingen i maj. Stina kommer att lägga ut den nyheten på hemsidan så snart datum är bestämt. * Urban Danielsson ansvarar för att registrera de nya matchtröjorna innan de delas ut till lagen. När det är klart så lägger Stina ut nyheten på hemsidan så kan lagen komma och kvittera ut sina tröjor. * lagen betalar full anmälningsavgiften till Drakcupen för att sedan få tillbaka 1/2 avgiften. Stina kommer att göra schema och skicka ut till lagen för att bemanna på IP. * Vi behöver ha ansvariga till vårstädardagen i början av maj. * I dagsläget finns ingen som håller i fotbollsskolan i juni. Förarbetet och planeringen är gjord. Nu behöver vi några som tar ansvar för och genomför fotbollsskolan. * Micke Jakobsén från styrelsen presenterar sponsringskonceptet. Ungdomslagen sponsrar föreningen med 5000kr/lag. Även seniorlagen samt utvecklingslagen kommer att sponsra. Nästa möte är 29/4 kl 18-20. Välkomna!

Redigera sidrubrik

Skriv ut
Tjäna pengar till föreningen
Levererat av Gratis lagsida, medlemsregister och faktureringssystem till föreningen
Föreningsinformation
Sponsorer